Unilever uzavřel první globální partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem

21. 2. 2014

Přední prodejce a výrobce potravin Unilever včera podepsal dohodu o partnerství s Mezinárodním fondem pro zemědělský rozvoj (IFAD), jež má pomoci ke zlepšení životních podmínek drobných zemědělců po celém světě. Jedná se tak o celosvětově první uzavření spolupráce mezi veřejným a soukromým subjektem.

 

Pětileté partnerství mezi společností Unilever a IFAD si klade za cíl zlepšit bezpečnost potravin prostřednictvím zvýšení zemědělské produktivity a propojením zemědělců na trhu po celém světě, čímž chtějí zabránit poklesu zemědělské stability a rostoucí nezaměstnanosti. „Zaměřit se pouze na zvyšování zemědělské produktivity není dostačující. Zásadní je širší přístup, který podporuje vznik životaschopných vztahů mezi venkovskými zemědělci a trhy. IFAD uznává, že správné typy investic jsou nezbytné pro zajištění potravin pro budoucí generaci. To je důvod, proč je partnerství, které jsme uzavřeli, tak důležité,“ komentuje prezident IFAD Kanayo Nwanze.

 

Unilever se v rámci projektu Unilever Plán Udržitelného rozvoje zavázal k získávání všech svých zemědělských surovin co nejšetrnějším způsobem bez velkého dopadu na životní prostředí. „Nyní, více než kdy dříve, svět potřebuje investice do zemědělství, které musejí pocházet jak ze soukromého, tak z veřejného sektoru, aby došlo k reálným změnám. Pro zvýšení produktivity a zajištění dostatečného množství potravin jsou nezbytní drobní zemědělci i velké zemědělské společnosti. Aby bylo možné přejít k zemědělské výrobě, 1,5 miliardám lidí, kteří se spoléhají na malé farmy, musí být umožněn přístup ke znalostem, příjmům, obchodům a rizikovému managementu, které pocházejí z velkých společností,“ říká Paul Polman, generální ředitel společnosti Unilever.

 

Okolo 1,2 miliardy lidí žije v chudobě, z čehož 76 % ve venkovských oblastech a 200 tisíc milionů je nezaměstnaných. Tato čísla se zhoršují ve spojitosti s rostoucím počtem obyvatelstva a s tím spojenými požadavky na zvyšování množství potravin. V roce 2050 bude svět čítat okolo 9 miliard obyvatel.

 

 

 

 

O Unileveru

Společnost Unilever nabízí ve více než 190 zemích 11 kategorií obsahujících 400 značek potravin, výrobků pro péči o domácnost a výrobků pro osobní péči. Nejúspěšnějších 15 značek dosahuje obrat více než 1 miliardu ročně. Dokáže proto oslovit takové množství lidí jako žádná jiná společnost. V roce 2013 tato společnost, která zaměstnává více než 173 000 lidí po celém světě, dosáhla obratu 49,8 miliardy eur. Její výrobky používají každý den dvě miliardy lidí.

Společnost Unilever je zavázána k zodpovědnému chování. Věří, že s pomocí 2 miliard svých zákazníků dokáže změnit svět k lepšímu. Společnost Unilever založila v roce 2012 nadaci „The Unilever Foundation“, která se zaměří na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k čisté a pitné vodě, výživa a lepší životní styl. V této souvislosti uzavřel Unilever partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the children.

 

V listopadu 2010 byl představen Unilever Sustainable Living Plan (Unilever Plán Udržitelného Rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 % zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o celou polovinu. Společnost Unilever se již 13. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii potravin. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.

Společnost Unilever byla založena před 120 lety a svou českou pobočku zřídila v roce 1991. Unilever ČR, spol. s r. o. – s hlavním sídlem v Praze – je součástí regionu Central and Eastern Europe spolu s dalšími 17 pobočkami. Unilever ČR, spol. s r. o. má 350 zaměstnanců.

O IFAD

Mezinárodní fond pro zemědělský rozvoj (IFAD) spolupracuje s obyvateli venkovských oblastí s cílem umožnit jim vyprodukovat a prodávat více potravin, zvýšit jejich příjmy a určit směr jejich života. Od roku 1978, IFAD investoval okolo 15,6 miliard USD na granty a nízko úrokové půjčky do rozvojových zemí prostřednictvím projektů, které se dotýkají přibližně 420 milionů lidí a pomáhají vytvářet venkovské komunity. IFAD je mezinárodní finanční instituce a specializovaná agentura OSN se sídlem v Římě – Centrum pro výživu a zemědělství Spojených národů. Jedná se o jedinečné partnerství 172 členů z rozvojových zemí, Organizací zemí vyvážejících ropu (OPEC) a Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD).

Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube