D. Mareš: WeDo zvýší počet provozovaných automobilů
13. 12. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností
Kurýrní společnost WeDo chce pokračovat v růstu, a proto počítá s navyšováním počtu řidičů a provozovaných automobilů. ČIANEWS to sdělil generální ředitel firmy Daniel Mareš. Dodal, že přestože pandemická krize segmentu logistiky koncovým zákazníkům paradoxně pomohla, musí se stále potýkat s problémy plynoucími ze zdražování energií nebo nedostatku lidí na trhu práce.
Jaký je popad současného rychlého nárůstu cen?
Rostoucí ceny energií, paliva i jiných vstupů vnímáme a částečně ceny za dopravu se smluvními partnery upravujeme.
Náklady na palivo vyrostly až o 20 procent. Přenášíte zdražení na zákazníky?
To, jakým způsobem se cena odrazí u koncového zákazníka, je plně v rozhodování e-shopu.
A co možné problémy s AdBlue?
Na zásadní problémy s nedostatkem AdBlue zatím nenarážíme.
Plánujete větší investice do vozového parku?
Chceme pokračovat v našem růstu, počítáme proto i s růstem počtu kurýrů a kurýrních aut. Vánoční sezóna je pro nás každoročně vrcholem roku, kromě stálých řidíčů proto nyní hledáme i dočasné kurýry nebo brigádníky s vlastním autem. Před Vánoci nám roste počet kurýrů až o 300, ani letošek nebude výjimkou.
Najít na trhu práce dostatek řidičů je ale v současnosti problém...
Je pravda, že v letošním roce je hledání dalších kurýrů složitější. Loni před Vánoci jsme mohli naše řady rozšířit o osoby z profesí nejvíce postižených lockdownem (typicky gastro nebo cestovní ruch). I proto jsme letos v hledání lidí aktivnější, kurýři si u nás před Vánoci mohou vydělat až 80 tisíc korun měsíčně.
Jaké očekáváte hospodářské výsledky za rok 2021 a jak je ovlivnila pandemie?
Logistika koncovým zákazníkům byla jedním z mála sektorů, kterým pandemie paradoxně pomohla k většímu růstu. Díky uzavřeným obchodům se daleko více lidí vydalo na nákupy do on-line prostředí, což vedlo i ke zvýšené poptávce po dopravních a kurýrních službách. Hospodářské výsledky WeDo nezveřejňuje.
Je možné odhadnout, jaký bude rok 2022?
Vidíme, že velká část klientů už se do kamenných obchodů nechce vracet, proto je pro nás pozitivní i výhled na příští rok. Chceme dále výrazně růst.
*****
Daniel Mareš během své kariéry zastával významné manažerské pozice v předních evropských logistických společnostech. Celkem má v sektoru balíkové logistiky v regionu střední a východní Evropy více než 20 let zkušeností, a to včetně řízení multikulturních týmů v různých zemích. Z toho 12 let působil na pozici generálního ředitele a jednatele DPD CZ, kdy firma vyrostla více než desetinásobně. Od ledna 2020 se stal generálním ředitelem společnosti In Time a Uloženka. Od listopadu 2020 je generálním ředitelem WeDo. Absolvoval Vysokou školu ekonomickou v Praze.
*****
WeDo zajišťuje doručení zásilek od firem a e-shopů k jejich zákazníkům. Celkem 96 procent zásilek doručí následující den. Dopravce provozuje 100 výdejních boxů, 1000 výdejních míst a 300 automobilů a kurýrů.