I. Windisch: Na přesun zaměstnanců na home office jsme byli připraveni

15. 11. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností

Přesun zaměstnanců na home office s sebou přinesl nutnost plné digitalizace firemních procesů. Head of Corporate Affairs & Human Resources společnosti Zentiva Ines Windisch v rozhovoru pro ČIANEWS mluvila i o kyberbezpečnosti a investicích do vybavení pro pracovníky.



Jak se změnil počet zaměstnanců na home office od začátku pandemie? 

Již před nástupem Covidu-19 u nás fungovala možnost pracovat vzdáleně z domova, tedy na home office, což našim zaměstnancům poskytovalo větší flexibilitu. V první vlně jsme přepnuli na režim úplné práce z domova, a to prakticky ze dne na den. V současné době se v případě potřeby scházíme v kanceláři a po zbytek času pracujeme z domova.


Jak konkrétně ten hybridní model vypadá?
Aktuálně pracují naši zaměstnanci v kancelářích asi čtvrtinu své pracovní doby. Toto číslo se nevztahuje na naše týmy pracující v oddělení vývoje a v sekci výroby léků. Ty docházejí do práce pravidelně s cílem zajistit pro pacienty nepřetržité dodávky léků.


Testujete zaměstnance?
Máme samozřejmě zavedena příslušná bezpečnostní pravidla, včetně pravidelného testování. Máme naštěstí vysoký podíl očkovaných zaměstnanců.


Přesto, zpřísňovali jste protikoronavirová opatření?
Jako léková společnost je naší nejvyšší prioritou zajistit dodávky léků pacientům a ochránit naše týmy. Od začátku byl proto ustanoven krizový tým, který se schází každé pondělní ráno, aby probral aktuální situaci a zareagoval na ni. Už od samého začátku šíření nemoci jsme v Zentivě uplatňovali přísná pravidla. Často přísnější, než byla ta vládní.


Konkrétně?
Průběžně informujeme zaměstnance o všech pravidlech a o důsledcích, které by s sebou přineslo nepřijetí některého z opatření. Spustili jsme také interní kampaně, které zvyšovaly povědomí o testování a očkování.

 
Jakou máte vzhledem ke zhoršující se epidemické situaci připravenou další strategii?
Oddělili jsme od sebe týmy ve výrobě, oddělení vývoje a podpůrné zaměstnance v kancelářích. Máme zavedena obecná pravidla týkající se rozestupů a společenského odstupu, mytí rukou, dezinfekce a nošení roušek a respirátorů. Naše týmy samozřejmě pravidelně testujeme a vyzýváme je, aby se nechali naočkovat. V závislosti na aktuální situaci přizpůsobujeme a omezujeme přítomnost zaměstnanců v kancelářích.

 
Zabezpečili jste pracovníkům na home office dálkový přístup?
Naši podpůrní zaměstnanci, tedy ti, kteří pracují převážně v kancelářích, a mohou tak pracovat z domova, mají ke své práci z domu plný přístup a mohou ji vykonávat bez omezení. Neměli jsme doposud žádné problémy. Na začátku jsme samozřejmě museli přizpůsobit některé interní firemní procesy a plně je zdigitalizovat.


Proškolili jste zaměstnance ohledně kyberbezpečnosti?
V Zentivě máme specializovaný tým, který se kybernetické bezpečnosti věnuje. Tento tým zároveň zajišťuje školení všech zaměstnanců v této oblasti.

 

******
Ines Windisch pracuje pro společnost Zentiva od roku 2018. Předtím vykonávala různé pozice v Sanofi, kde působila bezmála 18 let. Zkušenost má také z veřejnoprávní ORF. Studovala na Wirtschaftsuniversität Wien.

******
Zentiva je farmaceutická společnost se sídlem v Praze, která vyvíjí, vyrábí a prodává generické a volně dostupné přípravky. V metropoli léčiva vyrábí od roku 1930. Skupina Zentiva zaměstnává více než 4500 pracovníků a působí na 25 trzích. Za rok 2020 dosáhla čistého obratu 19,86 miliardy korun. Skupina v reakci na pandemii zintenzivnila nabídku léčiv na trhu na bolest a horečku a dezinfekčních prostředků.
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube