L. Dědek: Bidfood reagoval na změnu poptávky širším sortimentem

8. 11. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností

Pandemie zvýšila zájem gastronomie a maloobchodu o hotové pokrmy. Výrobce a velkoobchodní distributor potravin Bidfood proto rozšířil jejich nabídku. Generální ředitel Lukáš Dědek v rozhovoru pro ČIANEWS také řekl, že společnost plošně nepropouštěla. V létě a na podzim dokonce přijala další zaměstnance.




Jakou poptávku Bidfood aktuálně eviduje ze segmentu HoReCA?

V období července až října 2021 jsme zaznamenali stejný zájem jako před vypuknutím pandemie. Občas byla poptávka větší. Čísla za první listopadové dny odrážejí mírný pokles spojený s novým opatřením vlády. Na jakékoli hodnocení je však příliš brzy. V době lockdownu v roce 2020 – od druhé poloviny října a během listopadu – byla poptávka sotva čtyřicetiprocentní.


Ovlivnila krize váš způsob podnikání?
Systém fungování nezměnila. Zboží musíme vyrobit či dovézt ze zahraničí, uskladnit a následně jej rozvézt zákazníkům. Změnila se ale poptávka po některých specifických druzích výrobků. Na ty jsme se následně zaměřili ve výrobě a pružně rozšířili sortiment.

 
Co změnu způsobilo? O jaké výrobky se jedná?
V retailu během pandemie vzrostl zájem o hotové pokrmy. V gastronomii se zvýšila poptávka po opracovaných surovinách. Souvisí to s nedostatkem personálu v kuchyních. My se snažíme usnadnit restauracím fungování a zefektivnit chod jejich kuchyní. Dodáváme opracované maso, například nakrájené na plátky, naklepané, marinované. Vývoji těchto výrobků s přidanou hodnotou se i nadále věnujeme a snažíme se přicházet s novinkami.

 
Jaké hospodářské výsledky za rok 2021 očekáváte?
To je složitá otázka, neboť náš fiskální rok pokrývá období od července do června. Aktuálně od června 2021 dosahujeme podobného obratu jako před pandemií. Snažíme se jej samozřejmě udržet. Obavy z toho, co přijde, tu jsou. Doufáme, že počet očkovaných osob poroste a vyhneme se dalšímu lockdownu a s ním spojenému uzavření restaurací.

 
Ovlivnila pandemie personální strategii společnosti?
Doposud jsme v pandemii plošně nepropouštěli. Dokonce jsme během léta a podzimu přijali nové zaměstnance na pozice skladníků a řidičů, abychom zajistili hladký chod firmy. Ovšem co přinese rok 2022, je pro nás velký otazník. Neznámých a proměnných je celá řada.

  

*******
Ředitel Bidfood Czech Republic Lukáš Dědek je bývalým hokejistou Sparty Praha. Vystudoval sport. Po etapě v prodejně se sportovním zbožím spojil svou kariéru se společností Nowaco, která se po svém začlenění do nadnárodní skupiny Bidvest přejmenovala na Bidvest Czech Republic. Ve firmě působil na více pozicích, například jako brand manažer značky Prima. S manželkou Simonou mají dva syny.

*******
Bidfood Czech Republic je výrobcem a distributorem potravin do maloobchodu a gastronomie. Vyrábí a vyvíjí potraviny pod vlastními značkami. K nejznámějším patří zmrazené a chlazené potraviny Nowaco či zmrzliny Prima. Společnost patří k mezinárodní potravinářské skupině Bidcorp, která vznikla k 31. 5. 2016 oddělením od mezinárodní obchodní skupiny Bidvest, ke které Bidfood Czech Republic patřil od roku 2009.
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube