O. Beránek: Chceme se stát bezpapírovou firmou

4. 10. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností

Pandemie změnila i zvyklosti spjaté s nákupem vína. Kvůli opakovanému lockdownu vinaři rekordně posílili online nabídku vín. Do prodeje stále častěji uvádějí také tematické balíčky a speciální kolekce vín. Právě o tyto produkty je podle vinařů největší zájem. Spolu s rostoucími prodeji vzrostla i důvěra spotřebitelů v tento způsob nákupu vín. Vyplynulo to z průzkumu mezi členy Vinařské unie ČR. Její prezident Ondřej Beránek je zároveň ředitelem společnosti BOHEMIA SEKT. V rozhovoru pro ČIANEWS upřesnil do čeho letos firma investovala prostředky přesahující 70 milionů korun i to, k jakým změnám firma v uplynulých měsících přistoupila.



K jakým krokům jste v rámci digitální transformace v souvislosti s covidem přistoupili?

V souvislosti s koronavirovou pandemií jsme hned v první vlně zavedli virtuální mítinky, pracovní porady a schůzky. Většinově se to osvědčilo, takže takto poměrně často jednáme i nyní. Šetří nám to především čas a náklady spojené s cestováním.

 
A v byznysové oblasti?
Postupně jsme plně přešli na zcela elektronický proces schvalování a elektronický tok účetních dokladů. Celý systém se tak zpřehlednil, zrychlil a také více šetří životní prostředí i finanční prostředky. Bonusem bylo vytvoření digitálního archivu účetních dokladů, které se do té doby ukládaly pouze v papírové podobě v šanonech.

 
Dá se vyčíslit, jak změny zvýšily produktivitu?
Zvýšení produktivity spojené s digitální transformací si úplně vyčíslit netroufáme. Pokračujeme v analýzách stávajících procesů a identifikujeme další procesy, které ještě nejsou plně digitalizované. Cílem je plně přejít na „bezpapírovou firmu“.

 
Jaké další investiční akce plánujete?
Nejzásadnější investiční akcí je v tuto chvíli spouštění nové lisovny v Mikulově, kterou jsme budovali tři roky, a která je historicky naší největších investicí. V těchto týdnech probíhá zkušební provoz.


Jaké hospodářské výsledky očekáváte za rok 2021 v porovnání s rokem 2020?
Hospodářské výsledky dlouhodobě nekomentujeme. V tuto chvíli je pro nás těžké odhadnout výsledky prodeje za letošní rok, protože, i když už se nacházíme v posledntím kvartálu, naše hlavní sezona teprve přijde. Očekáváme, že letošní prodejní výsledky by mohly být o jednotky procent vyšší než v loňském roce.

 
Ten hodnotíte jak?
Loňský rok byl pro nás z pohledu prodejů mimořádně úspěšný. Prodali jsme bezmála 30 milionů lahví sektů, perlivých vín, šumivých nápojů a tichých vín.

 

*****
Ondřej Beránek je jednatelem a ředitelem společnosti od roku 2012. V BOHEMIA SEKT začínal v roce 1998 jako finanční analytik, záhy postoupil na pozici manažera controllingu. V roce 2003 se stal finančním ředitelem a následně také členem představenstva společnosti. Od roku 2012 je jednatelem a ředitelem celé skupiny Bohemia Sekt. Na současné pozici ředitele je zodpovědný za naplňování strategie celé skupiny BOHEMIA SEKT. Zároveň je prezidentem Vinařské unie ČR, která sdružuje nejvýznamnější firmy v oboru a členem představenstva Potravinářské komory ČR. Na Západočeské univerzitě v Plzni vystudoval fakultu aplikovaných věd, obor matematické inženýrství. V současnosti je členem správní rady ZČU. Mluví německy, anglicky a rusky.

*****
Společnost BOHEMIA SEKT patří k nejvýznamnějším výrobcům sektů a vín střední a východní Evropy. Ročně prodává kolem 29 milionů lahví sektu, šumivých nápojů a tichých vín. Bohemia Sekt je dlouhodobě nejoblíbenější značkou sektů v České republice, když dosahuje až 70 procent podílu na trhu šumivých vín. Do jejího portfolia patří značky Víno Mikulov, Habánské sklepy, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov.
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube