A. Pýcha: Knihy Dobrovský díky e-shopu přesáhly v obratu jednu miliardu korun

6. 9. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností

Knihy Dobrovský se v roce 2020 díky e-shopu a osobnímu odběru na prodejnách přiblížily obratem roku 2019 a opět překonaly 1 mld. Kč. ČIANEWS to řekl marketingový ředitel společnosti Adam Pýcha s tím, že firma musela kvůli pandemii uzavřít více než 30 knihkupectví a stovky zaměstnanců nemohly měsíce do práce. Otevírání nových prodejen však pozastaveno nebylo a řetězec naopak během koronakrize několik obchodů otevřel. Zprovoznění dalších mají Knihy Dobrovský dle A. Pýchy v plánu.


Jakou změnu návštěvnosti evidujete po rozvolnění retailu a služeb ve svých pobočkách v porovnání s dobou před lockdownem?

Na některých prodejnách nás návštěvnost mile překvapila a dosahuje stejných hodnot, jako v roce 2019. Složitou pozici mají obecně prodejny v obchodních centrech a větších městech, kde se návštěvnost stále navrací k původním hodnotám.

 
Do jaké míry pandemie ovlivnila důležitost vašich e-shopů či prodejen jako výdejních míst?
V této oblasti u nás nedošlo k zásadním změnám. Provázanost e-shopu a prodejen, kde je možné provést osobní odběr z e-shopu zdarma, je u nás zásadním pilířem již mnoho let. Samozřejmě se v době pandemie důležitost e-shopu zvýšila, ale to bylo pochopitelné. I pro následující roky plánujeme maximálně posilovat naši síť a v kombinaci s e-shopem poskytovat skvělou službu.


Dotkla se krize počtu vašich prodejen?
V průběhu pandemie jsme dokonce několik prodejen otevřeli a nepolevujeme. Máme nyní naplánováno otevření několika dalších poboček.

 
Museli jste během krize omezit investiční činnost, nebo lockdown naopak přinesl příležitost např. pro rekonstrukce či další inovace?
Pandemie je určitě velkou příležitostí, ale i tak pro nás byla extrémně náročná. Museli jsme uzavřít více než 30 knihkupectví a stovky zaměstnanců nemohly měsíce do práce, kterou mají rádi. Museli jsme tedy realizovat řadu úsporných opatření, ale vždy s výhledem do dalších let, kdy chceme upevňovat naši přední pozici v maloobchodním prodeji knih. Jak jsem již zmínil, tak například otevření nových prodejen pozastaveno nebylo, což je zásadní investiční aktivita.

 
Projevily se během pandemie nějaké nové trendy v prodeji knih?
Těší nás, že se lidé vrací do kamenných knihkupectví. Nákup knihy je specifickou záležitostí a mnoho zákazníků si chce knihu vzít do rukou. Řada z nich si v posledním roce poprvé vyzkoušela nákup knih online a věříme, že ho budou využívat i nadále.

 
Jakých hospodářských a prodejních výsledků jste dosáhli za rok 2020?
Podařilo se nám díky e-shopu a osobnímu odběru na prodejnách přiblížit roku 2019 a opět překonat jednu miliardu obratu, což bylo naším cílem.


A jaká jsou vaše očekávání pro rok 2021?
I v roce 2021, který bude opět velmi specifický, cílíme na růst.

 

*****
Adam Pýcha pracuje ve společnosti Knihy Dobrovský od roku 2017. Na pozici ředitele oddělení marketingu a E-commerce má mj. zodpovědnost za všechny online i offline marketingové kampaně. Do jeho kompetence patří mj. také zajištění efektivního nákupu mediálního prostoru, budování brandu společnosti nebo analýza marketingových a obchodních příležitostí. Sám sebe popisuje jako manažera, kreativního marketéra a milovníka online světa.

*****
Knihy Dobrovský jsou rodinná firma, jež zahájila prodej knih v roce 1990. Aktuálně provozují více než 30 obchodů po celé České republice. Nejvíce poboček, celkem devět, mají v Praze. Další tři jsou v Plzni. Po dvou obchodech se nachází v Brně, Ostravě, Českých Budějovicích, Liberci a Olomouci.
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube