J. Hailich: Nejčastěji se mobilním telefonem platí v supermarketech

20. 8. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností

Digitalizace platebních karet je na vzestupu. Kromě technologického rozvoje tomu výrazně napomohla i epidemie koronaviru, během níž byl velmi preferován bezhotovostní platební styk. Dokládají to i aktuální data Sdružení pro bankovní karty. Objem platebních transakcí u obchodníků kartami v 2. čtvrtletí letošního roku dosáhl 317 miliard korun. Ve srovnatelném období roku 2020 to bylo 236 miliard korun. Šéf platebních řešení v České spořitelně Jan Hailich pro ČIANEWS uvedl, že v současnosti má u největší banky v ČR digitalizovány své platební karty téměř půl milionu klientů.



Jaký evidujete zájem klientů o možnost digitalizace platebních karet?

Mobilní telefon používá při placení již téměř půl milionu klientů České spořitelny. Je to přibližně polovina ze všech klientů, kteří mají na svém telefonu mobilní bankovnictví George.


Kde tímto způsobem platí?
Nejčastěji klienti mobilním telefonem platí v supermarketech a prodejnách potravin, na čerpacích stanicích nebo v občerstveních a restauracích.

 
Obecně se uvádí, že uživatelé Apple vykazují vyšší zájem o digitalizaci své karty než uživatelé Androidu či jiných platforem. Jak je tomu u vás?
Aktuálně mají klienti České spořitelny ve svých mobilních zařízeních od Apple zdigitalizovaných více než 245 tisíc platebních karet a v mobilních zařízení s operačním systémem Android 235 tisíc karet. V chytrých hodinkách Garmin nebo náramcích Fitbit má údaje o platební kartě uloženo necelých 17 tisíc klientů.


A jaký je trend?
Počet karet, které klienti zdigitalizovali (tokenizovali) do svým mobilních zařízení, vzrostl meziročně o více než 70 % na téměř než 500 tisíc.


Data v souvislosti s pandemií koronaviru také ukázala, že na digitální platby ve větší míře přechází i senioři...
V naší bázi máme okolo 40 tisíc klientů ve věku 60 let a více, kteří si svoji platební kartu zdigitalizovali do mobilního bankovnictví George. Polovina z nich aktivně platí pomocí mobilního telefonu (skrze Apple Pay či Google Pay).

 

*****
Jan Hailich působí jako šéf platebních řešení v České spořitelně. V minulosti působil také ve Vodafone Czech Republic, ve společnosti Atento nebo v Telefónica Czech Republic. Vystudoval Panevropskou vysokou školu v Bratislavě a Masarykovu univerzitu v Brně.

*****
Česká spořitelna vykázala ke konci 2. čtvrtletí 2021 neauditovaný konsolidovaný čistý zisk 4,6 miliardy korun, což je meziročně o 43,4 procenta více. Nárůst byl ovlivněn nižší tvorbou rezerv na riziko a vyšší provozní výkonností. Konsolidovaná bilanční suma dosáhla 1,68 bilionu korun a oproti konci roku 2020 se zvýšila o 9,0 %. Výsledky dle předsedy představenstva Tomáše Salomona odrážejí pozitivní sentiment domácností i firem v souvislosti se zlepšující se pandemickou situací. Banka také umístila v rámci pilotního projektu pro Sdružení Neratov první totem pro snadné bezkontaktní platby v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Neratově. Návštěvníci budou moci darovat peníze bezkontaktní formou během srpna a září 2021. Samoobslužný platební terminál mohou využívat nejen dobročinné organizace či církve, ale i např. nemocnice pro výběr regulačních poplatků nebo úřady pro platby správních poplatků.
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube