J. Krčková: Bambule a Sparkys vylepšily e-shopy, tržby hračkářství ale klesly

11. 8. 2021 -
Název rubriky: Rozhovory a profily osobností

Návštěvnost kamenných prodejen, které byly uzavřeny kvůli opatřením proti koronaviru, po květnovém otevření rostla jen krátce. Je tomu tak i v případě obchodů Bambule a Sparkys, kde se již návštěvnost vrátila k předcovidovým číslům. V rozhovoru pro ČIANEWS marketingová ředitelka Bambule a Sparkys Jana Krčková uvedla, že více návštěvníků hračkářství zaznamenala okolo Dne dětí a především na konci školního roku.



V jaké míře dopadl covid-19 na vaše hospodářské výsledky za rok 2020?

Tržby byly zásadně ovlivněny vládními uzavírkami. Předběžná výše konsolidovaných tržeb je o zhruba 25 % nižší než v roce 2019.


Mnoho firem doslova zachránily příjmy z e-shopů. Jaký podíl na tržbách tvořily online prodeje v případě Bambule a Sparkys?
Podíl za celý loňský rok byl 15 % online a 85 % retail. Vysoký podíl internetových prodejů je dán právě koronoavirem. Otázkou je, jak se procenta budou držet letos, pokud budeme mít standardně o Vánocích otevřeny maloobchodní jednotky.


Ruku v ruce s přesunem zákazníků na internet jde také přehodnocování rozsahu sítě kamenných obchodů. Dotkla se pandemie i počtu vašich prodejen?
V rámci naší sítě byly některé pobočky uzavřeny, ale také nové otevřeny. Tyto změny byly součástí dlouhodobé strategie a nebyly ovlivněny pandemickou situací.


Jak konkrétně tedy krize zapůsobila na váš další rozvoj a investiční činnost?
Museli jsme výrazně omezit jak provozní, tak marketingové náklady. Větší investice směřovala pouze do vylepšení online obchodů a dále do věrnostního klubu Klubu království hraček. Tyto investice byly ale součástí dlouhodobé strategie a neměly souvislost s vývojem pandemie. Na druhou stranu pandemie ukázala, jak nezbytné je kvalitní a funkční prostředí pro online nákupy, takže jsme rádi, že jsme mohli tuto dobu využít k vylepšení našich online platforem.


Očekáváte v rámci nákupního chování zákazníků trvalejší změny?
Vzhledem k celkové situaci na trhu lze předpokládat, že lidé budou opatrněji utrácet. Předpokládáme, že zákazníci budou více platit kartami. Trend nákupů v průběhu týdne se zdá být stejný, tedy nejsilnější jsou pátky a soboty a dny, kdy není pěkné počasí. Zda se změní výše průměrné objednávky vyhodnotíme s určitým odstupem, zatím to tak nevypadá. 

 

*****
Jana Krčková působí jako Marketing Director ve společnosti Wormelen Group, zastřešující značky Sparkys a Bambule, od roku 2017. Současně je také spolumajitelkou firmy Via Naturallis, obchodu s vitamíny, doplňky stravy a kosmetikou.

*****
Sparkys byl založen v roce 1998 a zabývá se provozováním obchodů se sortimentem hraček a dárků. Za posledních 20 let od otevření pražského Domu hraček Sparkys firma rozšířila své působení o dalších 17 obchodů po České republice.

Společnost ALLTOYS, pod níž spadá značka Bambule, v tuzemsku působí od roku 2001. Hračkářství Bambule má vlastní i partnerské prodejny po celé ČR. Společně se Sparkys je součástí skupiny Wormelen Group.
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube