EXPORTNÍ CENA DHL UNICREDIT PODVACÁTÉ OCENILA ČESKÉ EXPORTÉRY

23. 11. 2017 -
Název rubriky: Exportní cena DHL

Do jubilejního ročníku se přihlásilo 171 firem, z toho 155 jich splnilo kritéria soutěže. „Silná exportní orientace České republiky přímo vybízí k analýze firem, pro které je vývoz významným zdrojem příjmů. Mezi exportéry je mnoho velmi kvalitních společností, které si zaslouží vyzdvihnout a ocenit, a my jsme rádi, že jako odborný garant můžeme být při tom,“ konstatuje Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.


„Od doby, kdy jsme vyhlásili první ročník Exportní ceny DHL UniCredit uplynulo už dlouhých 20 let, během kterých se výrazně změnila nejen česká ekonomika a export, ale řadou změn prošla také naše soutěž i její první vítězové. Mnohdy jsou to firmy, které přerostly rozsah Exportní ceny, a z původně malých začínajících podniků jsou dnes úspěšní exportéři, kteří předávají své zkušenosti na našich exportních setkáních. Velmi mě těší, že i letošní jubilejní ročník přilákal rekordní počet malých a středních exportérů a opět tak překonal ten minulý. Věřím, že i s letošními vítězi se za několik let znovu setkáme a budou to právě tyto firmy, které se s námi podělí o své obchodní úspěchy na poli českého exportu,“ říká Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express pro střední Evropu.


První místo v kategorii Malá společnost obsadil přední distributor vysoce kvalitních a zdravých doplňků stravy společnost ISOLINE trade, s.r.o. Za ním se umístila společnost Matapo s.r.o., která se zabývá výrobou mobilních telefonů BlindShell pro nevidomé. Třetí příčka v této kategorii náleží společnosti Monkey Brothers s.r.o., jež se věnuje výrobě čistě přírodních energetických tyčinek a nápojů pod značkou Chimpanzee.


Prvenství v kategorii Středně velká společnost získala INEKON GROUP, a.s., která je nejen výrobcem tramvají, ale věnuje se také vývozu investičních celků a průmyslových zařízení. Druhé místo si připsal výrobce kancelářských příčkových systémů firma LIKO-S, a.s. Třetí příčku obsadila T-CZ, a.s. věnující se výrobě radiolokační a radiokomunikační techniky. Exportérem teritoria, kterým je pro letošní ročník oblast Kanady a Spojených států amerických, se stala světoznámá kosmetická společnost Dermacol, a.s. Cenu pro Globálního exportéra si odnesla společnost Monkey Brothers s.r.o., která uspěla i v kategorii Malá společnost.


„I přes růst zaznamenaný v posledních letech se Kanada podílí na celkovém objemu českého exportu jen necelými 0,2 procenty. Mezi nejvýznamnější zboží, které Česká republika vyvážela do Kanady v loňském roce, patřily zejména kolejnice, součástky motorových vozidel a součásti elektrických obvodů. Velkou příležitostí je schválená obchodní smlouva CETA, která českým exportérům v budoucnu může otevřít bránu do druhé nejrozlehlejší země na světě. Zjednoduší-li se obchodování, tak se pro tuzemské exportéry otevře zajímavý trh s obrovskou kupní silou. Kanadu stojí za to více prozkoumat a využít potenciál, který českému vývozu tato země nabízí,“ vysvětluje Jiří Flégl, manažer strukturovaného a exportního financování UniCredit Bank.


Ocenění v kategorii „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala strojírenská společnost TOSHULIN, a.s., která působí na trhu obráběcích strojů. „S firmou TOSHULIN začala naše agentura spolupracovat v roce 2010. Od té doby se jí podařilo díky usilovné práci a trpělivosti uskutečnit několik úspěšných vývozů, například pro středoasijského výrobce železničních kol R.W.S.Wheelset. V šedesáti zemích světa už společnost prodala přes 13 500 obráběcích strojů,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade. V druhé kategorii s názvem „Exportní příběh roku“, jejímž patronem je také CzechTrade, nejvíce zaujala společnost F AIR, spol. s r.o. Tato firma se postupem času stala největší leteckou školou v regionu střední Evropy. „Firmě F AIR se po mnohaletém úsilí podařilo získat certifikát pro výcvik pilotů pro čínské aerolinie, díky čemuž se stala leteckou školou globálního formátu. Za tímto úspěchem stojí nesporně i dlouhodobá podpora a propagace českého leteckého sektoru ze strany naší zahraniční kanceláře v čínském Chengdu,“ dodává Doležal.  


Soutěž Exportní cena DHL UniCredit založila v roce 1997 logistická společnost DHL Express CZ s cílem motivovat vývozce dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Od jejího počátku je soutěž pořádána pod záštitou vládní agentury CzechTrade. Generálním partnerem projektu je UniCredit Bank. Odborným garantem soutěže je společnost CRIF – Czech Credit Bureau. Pořadatelem je Agentura Helas, která organizuje a produkuje Exportní cenu DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade již 10 let.


„Dlouhodobou snahou Agentury Helas je vytvoření široké podnikatelské platformy s přidanou hodnotou komunikace, vzájemné podpory a širokého spektra podnikatelských benefitů. Při jejím budování vycházíme z podnětů, které nám poskytují sami podnikatelé prostřednictvím našich vlastních průzkumů. V letošním roce nás zaujalo, že 58 % finalistů projektu Exportní cena DHL UniCredit tvoří rodinné firmy, až 62 % exportérů trápí nesnadné hledání nových zaměstnanců, více jak polovina firem (51 %) se pak připravuje vstoupit se svými produkty či službami na nový trh. Celkem 14 % vývozců také uvažuje o distribuci produktů do zahraničí prostřednictvím vlastních e-shopů. Exportéři se až ze 47 % snaží zvýšit svoji efektivitu pomocí moderních technologií a přes 85 % firem pracuje nejenom z kanceláře,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka Agentury Helas.


Do Exportní ceny DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2015 a rok 2016) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Soutěže se mohou zúčastnit společnosti se sídlem v České republice, které vznikly před 1. lednem 2015. Obrat firmy je zařazujícím kritériem pro stanovení, ve které kategorii firma bude soutěžit.


„O tom, že největší  českou tradiční exportní destinací jsou a nadále zůstanou země EU, převážně Německo, není pochyb. Avšak nás těší, že exportéři pochopili, že k těmto tradičním zemím je v dnešní turbulentní době nutné navázat kontakt i se vzdálenějšími zeměmi a diverzifikovat exportní politiku firmy. Jen tak lze docílit větší konkurenceschopnosti a zvětšení hodnoty firmy. Letošní ukončení kurzového závazku ČNB bylo pro české exportéry zlomovým aktem, kdy se budou muset vrátit k zajišťování krátkodobých kursových rizik, což v minulých letech nebylo potřeba. To se však promítne až v dalších letech, “ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG MORISON a partner NSG Export Agency.

 

Přehled výsledků 20. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:


Středně velká společnost

1. místo – INEXON Group, a. s.

2. místo – LIKO-S, a. s.

3. místo – T-CZ, a. s.


Malá společnost

1. místo – ISOLINE trade, s.r.o.

2. místo – MATAPO s. r. o. (BlindShell)

3. místo – Monkey Brothers s. r. o. (Chimpanzee)


Exportér teritoria – Kanada, USA

1. místo – Dermacol, a.s.


Globální exportér

1. místo – Monkey Brothers s. r. o. (Chimpanzee)


Nejúspěšnější klient CzechTrade

TOSHULIN, a.s.


Exportní příběh roku

F AIR s.r.o.


Více informací o soutěži včetně kritérií soutěže a podrobností k hodnoceným kategoriím naleznete na www.exportnicena.cz.

Pro další informace v České republice můžete kontaktovat:

ZAKLADATEL POŘADATEL

DHL Express (Czech Republic), s.r.o. Agentura Helas s.r.o.

Kateřina Zrcková Petra Křapová

Tel: 725 237 403 Tel: 220 570 708

e-mail: katerina.zrckova@dhl.com email: helas@helas.org


Informace pro editory


DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světová značka v logistice. Rodina divizí DHL nabízí bezkonkurenční portfolio logistických služeb od vnitrostátní a mezinárodní balíkové přepravy, online zajišťované přepravy a řešení pro internetové obchody, přes pozemní, leteckou a námořní přepravu, až po řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Díky více než 350 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a územích po celém světě spojuje lidi a podniky bezpečným a spolehlivým způsobem a napomáhá volnému běhu globálního obchodu. Díky specializovaným řešením pro růstové trhy a odvětví, včetně technologií, biologických věd a zdravotní péče, energetického, automobilového průmyslu či maloobchodu, prokázané angažovanosti ve společenské odpovědnosti a nepřekonané přítomnosti na rozvíjejících se trzích lze DHL bezesporu prohlásit za „Logistickou společnost pro celý svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group. V roce 2016 vygenerovala skupina tržby přes 57 miliard EUR.

UniCredit Bank

UniCredit Bank Czech Republic a.s. zahájila svoji činnost na českém trhu 5. listopadu 2007. Vznikla integrací dvou dosud samostatně působících úspěšných bankovních domů HVB Bank a Živnostenské banky.

UniCredit Bank Czech Republic a.s. je silnou a rychle se rozvíjející bankou, která nabízí širokou škálu kvalitních produktů pro firemní zákazníky i privátní klientelu. Je jednou z nejsilnějších bank na trhu v oblasti projektového, strukturovaného a syndikovaného financování Corporate Finance a exportního financování. Mimořádně silnou pozici si banka rovněž vybudovala v oblasti akvizičního financování a také se řadí na první příčku ve financování komerčních nemovitostí. Zákazníci UniCredit Bank mají, mimo jiné, možnost využívat nabídku služeb pro financování projektů ze strukturálních fondů EU nabízených prostřednictvím Evropského kompetenčního centra UniCredit Bank. UniCredit Bank je součástí skupiny UniCredit, která působí ve 22 zemích Evropy.


CzechTrade

Agentura na podporu exportu CzechTrade je již 20 let partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím hlavním cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. CzechTrade disponuje sítí více než 50 zahraničních kanceláří na 5 kontinentech. Zástupci z jednotlivých teritoriích mají bohaté zkušenosti s obchodováním v dané zemi a výborně znají specifika trhu. CzechTrade nabízí exportérům například detailní průzkum trhu, ověření zájmu obchodních partnerů o český produkt, zjištění informací o konkurenci, analýzu vývozních příležitostí, vzdělávací semináře a konference. V nabídce nechybí ani organizace jednání s nákupčími velkých zahraničních podniků nebo společné prezentace českých firem na veletrzích. CzechTrade přistupuje ke svým klientům vždy individuálně a respektuje jejich potřeby.

CRIF – Czech Credit Bureau

Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s je součástí celosvětové skupiny CRIF a poskytuje svým klientům aplikaci Cribis, která obsahuje informace o více než 10 milionech podnikatelských subjektů a fyzických osobách z České a Slovenské republiky čerpající z více než 50 informačních zdrojů.  Volitelným modulem aplikace Cribis je mezinárodní služba SkyMinder umožňující prověřování více než 200 milionů společností z 230 zemí a území světa. Společnost CRIF je rovněž organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního registru klientských informací a Nebankovního registru klientských informací a provozuje registr finančních poradců ELIXIR a registr platebních informací REPI. Společnost také poskytuje komplexní řešení pro oblast řízení úvěrových rizik a pod značkou iRating pokročilé nástroje pro hodnocení ekonomického stavu společností a municipalit.


Agentura Helas

Agentura Helas v roce 2017 slaví 20 let svého působení na českém trhu. Jejím posláním je od prvopočátku sdružování českých podnikatelů a podnikatelek, vytváření obchodních příležitostí a rozvoj vztahů mezi podnikateli. Pro tyto aktivity slouží Helas New Encounters Club a Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club. Agentura Helas podnikatele dále oceňuje, a to na základě vynikajících ekonomických výsledků dosažených prostřednictvím transparentního podnikání, ale i podnikatelských příběhů. Tato ocenění probíhají v rámci projektů Ocenění Českých Podnikatelek, Ocenění Českých Lídrů, jejichž je Agentura Helas zakladatelem a dále Exportní ceny DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade, kterou Agentura Helas produkuje. Cílem uvedených projektů je kultivování českého podnikatelského prostředí, podpora a ocenění českých firem s důrazem na etický byznys, které vyjadřuje společné motto a vize BUDUJEME HRDÉ ČESKO.


http://www.helas.org, www.helas-ladies-club.cz, www.hnec.cz, www.PodnikatelkaOnline.cz, www.oceneniceskychlidru.cz,

www.exportnicena.cz, www.oceneniceskychpodnikatelek.cz

Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter Google+ YouTube