18. 6. 2015
Výrazný růst zaznamenal loni průměrný obrat B2B firem, které působí v České republice. Oproti roku 2013 se zvýšil o 7,4 %. Vyplývá to z pravidelného výzkumu B2B monitor agentury B-inside, který je zaměřený na trendy v B2B marketingu.
Podle dat získaných od téměř 200 firem většina marketingových manažerů věří, že růst bude dál pokračovat. S poklesem obratu jich počítá pouze 5 %.
Nejvýraznější růst přitom zažívají B2B společnosti s dlouhodobým marketingovým plánem, který ovlivňuje firemní strategii. Jejich obrat stoupl téměř o 10 %. To je víc než dvojnásobek oproti podnikům, které se marketingu věnují jen okrajově.
Větší investice do marketingu = vyšší obrat
Důležité je, kolik peněz firmy do marketingu investovaly. Pokud to bylo alespoň 1 % z obratu, byl jeho růst v následujícím roce v průměru vyšší než 10 %. Firmám, které investovaly méně než 0,25 %, stoupl obrat jen o necelých 6 %.
Získaná data také ukazují, že ve firmách je stále víc marketingových pracovníků. Jen necelá třetina podniků má ale marketingového ředitele, který je členem nejvyššího vedení.
Roste zájem o on-line marketing
Přístup B2B firem k marketingu se liší podle jejich velikosti. Zatímco u podniků s maximálně stovkou zákazníků nemívá výraznější roli, větší společnosti obvykle mají systematický plán.
Firmy navíc pro svou propagaci stále častěji využívají on-line marketing. Nejen, že skoro každý podnik má vlastní web, ale víc než dvě třetiny jich spoléhají také na e-mailový marketing a většina pracuje i na SEO - tedy optimalizaci pro internetové vyhledávače.
O výzkumu
Výzkum provedla výzkumná agentura B-inside s.r.o. na přelomu března a dubna 2015 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Oslovila při něm především marketingové a obchodní ředitele ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 174 respondentů.
Společnost B-inside s.r.o. je výzkumná a poradenská agentura, která se specializuje na marketing firemních trhů (B2B). Klientům nabízí komplexní služby od výzkumu trhu, výzkumu potenciálních a stávajících zákazníků, přes strategický marketing, poradenství až po specializované komplexní marketingově-obchodní projekty.
Ivona Michalčíková
Project Manager
B2B monitor