Průzkum: 20 minut na oběd? Češi volí značkový fast-food

25. 2. 2015

Na oběd mají Češi stále méně času a tento trend podle odborníků bude pokračovat. Kde se tedy s kratší dobou na oběd stravují? V případě, že mají na oběd 20 minut, volí si většina Čechů značkový fast-food (40%), menší část se rozhodne pro klasickou českou restauraci (24%). Nejméně (17%) se jich naobědvá v asijském bistru. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu, který si v Česku nechala zpracovat franšízová síť SUBWAY, která je po celém světě proslulá svými sendviči.
„Z průzkumu vyplývá zřejmý trend rostoucího požadavku lidí na standardní kvalitu jídla, kterou najdou v jakékoliv provozovně značkového fast-foodu. Svědčí o tom výrazně menší oblíbenost tradičních bufetů a asijských stánků ve srovnání se značkovými podniky. Zároveň výsledky průzkumu naznačují, že lidé mají značkové fast-foodové řetězce spojené s rychlou obsluhou více než například tradiční české restaurace,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Princ, manažer rozvoje značky SUBWAY ve střední a východní Evropě.
 
Jednou měsíčně zajde do fast-foodu přes polovinu Čechů
Alespoň jednou měsíčně si dopřeje návštěvu značkového fast-foodového řetězce více než polovina Čechů (55%). Nejméně jednou týdně si pak jídlo v těchto typech restaurací koupí pětina obyvatel České republiky. „Vidíme zde dlouhodobě rostoucí trend návštěvnosti fast-foodových restaurací. Stále však ještě velmi mnoho lidí do fast-foodových provozoven nechodí mimo jiné i kvůli dostupnosti. Podle našich průzkumů tak trh ještě ani zdaleka není nasycen a je zde stále místo pro otevírání dalších nových poboček,“ uvedl šéf sítě, která v Česku provozuje 17 franšízových restaurací.
 
Raději podle vlastního výběru
Při výběru konkrétního jídla dává většina Čechů (50%) možnost zvolit si vlastní kombinaci podle momentální chuti. Jen pětina preferuje výběr z několika málo jídel. „Zde například naše síť vychází tomuto přání vstříc. Podle nedávné analýzy matematiků lze ze všech ingrediencí, které v naší síti nabízíme sestavit až 10 milionů různých druhů sendvičů,“ doplnil Martin Princ. Z průzkumu dále vyplynulo, že zhruba na dvě stejné poloviny je rozdělený počet těch, kteří si vezmou jídlo s sebou (take away) a těch, kteří jídlo snědí v restauraci. 
Průzkum společnost SUBWAY realizovala v lednu letošního roku na území celé České republiky a západní části Polska. Průzkum absolvovalo přes 300 respondentů v Česku a 300 v Polsku, mužů a žen se středoškolským a vysokoškolským vzděláním.
 
Martin Jonáš
Ad-vise – Communication & Franchise
Inverzní logo ČIA

ČESKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA, s.r.o.
Pobřežní 46
186 00 Praha 8
Česká republika

Tel: +420 224 800 977
Péče o klienty: helpdesk@cianews.cz
Redakce: redakce@cianews.cz

IČO: 25128337
DIČ: CZ25128337

Kontaktujte nás
|VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
|ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

LinkedIn Facebook Twitter YouTube