Zákazníci mají na různých trzích různé chutě

  • 07. 12. 2017
  • -
  • Název rubriky:

Klíčovými exportními trhy pro společnost Monkey Brothers a její značku Chimpanzee jsou země Evropské unie. Úspěchu však dosahuje například i v Japonsku. V rozhovoru to prozradil Milan Jurka, jednatel společnosti.




Jaká je historie společnosti Monkey Brothers na tuzemském trhu?
Společnost Monkey Brothers vznikla před devíti lety. Měli jsme potřebu vyrobit čistě přírodní stravu na naše sportovní aktivity. Všichni sportujeme, zamýšlíme se nad běžnou stravou a tento přístup nám ve sportu chyběl. Po dvou letech experimentů se nám podařilo udělat první tyčinky pro komerční prodej. Na českém trhu šlo o unikátní projekt, jehož úspěch nás mile překvapil.


O jaké Vaše produkty je mezi zákazníky největší zájem? Liší se nějak český zákazník od toho zahraničního?
Nejúspěšnějším produktem v našem portfoliu jsou tyčinky. Z tyčinek je neúspěšnější energy řada. Jednotlivé trhy se částečně liší v oblíbenosti příchutí. Němci mají rádi citron, Angličané peanut butter, my skořici a ořechy nebo meruňku.


Která exportní teritoria jsou pro Vás klíčová?
Za klíčové považujeme trhy Evropské unie, především Německo, Benelux, Španělsko, Itálii. Tím, že nepoužíváme konzervanty, dosahujeme maximálně roční expirace. Tato skutečnost nás limituje na trzích ve vzdálenějších destinacích jako je USA, Jižní Amerika, nebo Dálný východ. I když jsme paradoxně úspěšní v Japonsku.


Co je podle Vás pro úspěch české firmy na zahraničních trzích nejdůležitější? Na co se musí připravit?
Klíčové je nabízet něco nového, mít zásadní konkurenční výhodu. Trhy na západ od našich hranic jsou saturované a musíte nabídnou víc než domácí producenti. Ideální je nabízet víc v inovacích než "víc" v nižší ceně.


Vaše firma se stala držitelem ceny Globální exportér v rámci soutěže Exportní cena DHL Unicredit pod záštitou agentury CzechTrade. Co to pro Vás znamená?
Vážíme si ocenění. Potěšilo nás, že si někdo všiml naší devítileté cesty za sportovní přírodní stravou bez kompromisů.


Není tajemstvím, že je to český export, který stojí za růstem naší ekonomiky. Posláním soutěže Exportní cena DHL UniCredit je najít a ocenit malé a středně velké exportní firmy v České republice. Soutěž založila před dvaceti lety společnost DHL a od té doby tak existuje platforma, kde si exportéři a všichni zájemci o export mohou předávat své zkušenosti, sdílet informace a scházet se na společensko-odborných setkáních, na kterých mohou čerpat exkluzivní informace a data partnerů projektu o současné ekonomické a geopolitické situaci. A samozřejmě, mohou se stát některým z vítězů oceněných na slavnostním galavečeru, který probíhá pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu. Záštitu soutěži poskytuje agentura CzechTrade.

www.exportnicena.cz